Методичні поради щодо підготовки та проведення концерту

У рубриці «Он-лайн консультація» ми вже висвітлювали питання підготовки концертних програм. Але ця тема знову хвилює клубних працівників, й вони звертаються до нас із запитаннями. Тож надаємо відповіді на більш актуальні питання.

Методичні поради щодо підготовки та проведення концерту

1. Методика проведення концерту передбачає ряд вимог і умов, які повинні брати до уваги постановники:
– художня цінність репертуару;
– жанрове розмаїття;
– висока якість виконання номерів і епізодів;
-оригінальність номерів;
-якість драматургічної основи і відповідний рівень режисури.

2. Одна з важливих ролей належить ведучому концерту, тому слід звернути увагу на таке:
– мова ведучого повинна бути звичайною і звучною;
– необхідно відпрацювати пластику (хода, поза, жести), вміння вільно і просто вийти на сцену;
– поведінка ведучого на сцені має бути вільною;
– варто приділити увагу його одягу.

3. Приступаючи до підготовки концерту, режисер має враховувати:
– якій події присвячений концерт;
– скільки часу триватиме захід;
– місце проведення концерту;

Окрім цього необхідно розробити сценарій концерту, а потім переглянути всі номери, які запропоновані керівниками колективів і відібрати ті, що відповідають задуму й темі.

Також треба приділити увагу художньо-декоративному оформленню заходу.

4. Загальні вимоги до складання концертної програми.

Слід враховувати місце номера в концерті, уникати при складанні програми сусідства східних по жанру, стилю, характеру і темі номерів.

Програма повинна бути побудована так, щоб зміна номерів не затримувала хід концерту, тобто потрібна чіткість переходу від номера до номеру.

Програма та кожен номер не повинні бути затягнуті.

Розвиток дії концертної програми має відбуватися у відповідності до вимог композиційної побудови твору (експозиція, зав’язка, розвиток дії, кульмінація, розв’язка-фінал).

Велика увага приділяється зав’язці та фіналу концерту. Є номери, які не можуть стояти у фіналі: читець, сольний номер, якщо до цього були виступи колективів. Це має бути масовий номер. У більшості випадків виступ великих колективів ставлять на початок і кінець концерту: на початку вони «задають тон», у кінці – це своєрідний заключний акорд.

Необхідно враховувати, скільки номерів може бути включено підряд у виконанні одного виконавця або колективу: один номер – циркові, драматичні актори; з одним і декількома номерами – музично-інструментальні; вокалісти – 2-3 номери.

Слід завжди дотримуватися темпоритму концерту (темп – це поняття, що характеризує виступ, номер у часі; ритм – це внутрішня динаміка номеру).

Потрібно також добре спланувати мізансценування (мізансцена – це вірне розміщення на сцені виконавця).