Методичні рекомендації щодо організації роботи підготовчої студії народного аматорського театру
До підготовчої групи залучаються діти та молодь, які не мають досвіду театральної діяльності, але поступово розкривають різні сторони своїх творчих здібностей.
Орієнтовна програма занять з акторської майстерності
1. Вступне заняття.
Знайомство з гуртківцями. Визначення завдань на навчальний рік.
2. Органічна сценічна увага.
Вправи на загальну увагу. Індивідуальні й групові етюди.
3. Звільнення м’язів і подолання м’язових затискувань.
Зняття м’язової напруги. Підпорядкування роботи м’язів власній волі.
4. Розвиток запам’ятовування фізичних дій.
Вправи та етюди на дію з уявними предметами тощо.
5. Подолання обставин.
Індивідуальні та групові етюди на розвиток фантазії та уяви.
6. Робота над виставою.
Читання та обговорення п’єси. Розподіл ролей. Читання по ролях. Визначення основних подій п’єси, наскрізної дії, надзавдання. Визначення акторського завдання в події. Визначення пропонованих обставин. Етюди за подіями. Робота у вигородках. Робота над фонограмою. Розробка світлової партитури. Робота з художником. Виготовлення декорацій. Репетиції на сцені. Технічні прогони. Прогони в костюмах. Генеральний прогін. Здача вистави. ІІрем’єра.
7. Робота щодо підтримки діючого репертуару.
8. Відвідування вистав для дітей.
Орієнтовна програма занять зі сценічного руху
1. Вступне заняття.
2. Вправи для загального розвитку.
3. Розвиток гнучкості та рухливості тіла, зміцнення м’язів тулуба. Вправи на підлозі.
4. Виховання ритмічності.
5. Удосконалення статури та ходи.
6. Розвиток виразно діючих рук.
7. Розвиток мовно-рухової та вокально-рухової координації.
8. Підсумкове заняття.
Орієнтовна програма занять зі сценічної мови
1. Вступне заняття.
2. Гімнастика обличчя.
3. Розвиток дихання.
4. Розвиток вільного звучання.
5. Розвиток голосу.
6. Робота над дикцією.
7. Орфоепія.
8. Робота над віршованим твором.
Орієнтовна програма занять з розвитку фантазії та асоціативного мислення
1. Вступне заняття.
2. Асоціація в образі та кольорі.
3. Словорозподіл та словонастрій.
4. Почуттєво-інтуітивний малюнок.
5. Кольоровий зміст звуку.
6. Історія кольору.
7. Історія костюму.